Selasa, Disember 21, 2010

penutup dan pembukaan


Majlis melangir pedang telah menjadi salah satu majlis rasmi Lian Padukan.Ia di adakan pada setiap tahun di dalam bulan Islam(Muharram).Majlis ini biasanya di adakan di gelanggang induk Lp di Johor Bahru.


Pada tahun ini ia telah diadakan pada tarikh 11 Disember 2010 bersamaan 5 muharram 1432.

Dan pada tahun ini kehadiran tidaklah seperti tahun-tahun yang sudah.Ini kerana petukaran jadual pada saat-saat terakhir.Pada mulanya ia di jadualkan pada tarikh 20 disember,tetapi ia telah ditukar tarikhnya lebih awal.Alhamdulilah semuanya berjalan seperti dirancangkan walaupun hanya segelintir sahaja ahli-ahli Lp yang hadir.

Seramai 16 0rang yang bersama-sama saya dari melaka dan kehadiran saya agak lewat sedikit,di sebabkan saya bertolak lewat dari Melaka.Nasib baik kami sempat bersama-sama dari awal majlis.Cikgu hisyam giant,cikgu faizal dan arif safwan telah ditugaskan untuk membantu ayahanda sepanjang majlis berlangsung.


Majlis melangir selesai lebih kurang pukul 2.00am dan di sambung dengan majlis berlimau.Saya tidak dapat bersama-sama sehingga ke akhir majlis di sebabkan terpaksa pulang awal ke Melaka.Rombongan dari Melaka bertolak pulang lebih kurang pukul 2.30am dan kami sampai di Melaka lebih kurang pukul 4.30am.


Majlis ini boleh dianggap sebagai majlis penutup tahun 2010 dan pembukaan bagi tahun Islam 1432.

Isnin, Disember 06, 2010

LP Melaka wooden dummy









Salam kepada semua pengunjung blog LP Melaka.Salam maalhijrah 1432 kepada semua umat islam di seluruh dunia.Tak lupa juga kepada warga-warga Lp seluruh Malaysia.Kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang wooden dummy yang telah siap di bina di gelanggang Lp Melaka.
Terpanggil saya bila terbaca artikel yang pernah ditulis oleh Srikandi LP(cikgu aeen),di blog beliau.Di mana ada menceritakan bagaimana cikgu Ip man dari gelanggang Johor telah membuat wooden dummynya sendiri.Kisah usaha cikgu Ip man ini telah saya jadikan contoh dan azam untuk memiliki sebuah wooden dummy sendiri.Akhirnya wooden dummy yang di idam-idamkan pun siap di bina.Apa macam cantik tak .....???

Selasa, November 30, 2010

grading yang telah berlalu.







Penyatuan dalam meyatukan sesuatu persatuan bukanlah satu pekara yang mudah.Lebih-lebih lagi ia membabitkan banyak gelanggang.Sebagai salah seorang tenaga pengajar,di dalam persatuan Lian Padukan saya terasa juga keperitannya.Banyak pekara membabitkan displin dan tanggunggjawap perlu diserapkan.Tetapi kali ini ia telah dapat di buktikan.Pekara ini telah berjaya di buktikan dalam satu majlis yang julung-julung kali diadakan.
Bertarikh 06.nov.2010,Lp telah berjaya mengumpulkan kesemua ahli-ahlinya dari seluruh gelanggang di semenanjung Malaysia.Majlis yang bergitu meriah kali ini adalah majlis grading peringkat kebangsaan 2010.Walaupaun ramai lagi yang tidak dapat menghadirkan diri,tetapi majlis kali ini sentiasa teringat-ingat walaupaun ia telah berlalu hampir sebulan.Inilah tanda kejayaan Lp dalam menyatu-padukan ahli-ahlinya di seluruh negeri.Setiap ahli sentiasa menunjukkan komitmen yang baik sepanjang majlis berjalan.Dan buat pertama kalinya Grading peringkat kebangsaan ini diadakan.Tahniah kepada semua yang hadir dan tidak lupa juga kepada guru-guru khatam yang banyak bertungkulumus dalam menjayakan program kali ini.
Selain itu majlis ini juga bertujuan untuk mengeratkan lagi tali persaudaraan dan mengenali antara satu sama lain ahli-ahli Lp.Moga-moga majlis semacam ini akan berteruskan dimasa hadapan.
Agak terlewat juga saya post ...tapi saya tetap seronok.

Sabtu, November 27, 2010

sedarkah kita...?


Sedang Pak Raja sibuk menunaikan rukun islam ke 5 di mekah,kita di Malaysia sibuk bertelagah pasal video tentang Pak Raja dan Hj Hasyim.Hai tak tahulah bila pekara cam ni nak habis.Sepatutnya pekara cam ni tak perlu timbul pun.Tapi ada pulak pihak yang panas hati bila dapat tahu Hj hasyim ada belajar dengan Pak Raja.Jadi apa masalahnya dengan ada belajar atau tak untuk mereka-mereka ni.....?
Sepatutnya kita tak perlu nak babitkan atau pertikaikan tentang Pak Raja.Siapa yang hendak belajar atau siapa yang hendak beliau ajarkan.Sekalipun marahkan Hj Hasyim kenapa tak pergi jumpa terus dengan beliau.Apa kata Pak Raja bila beliau balik nanti.Tentu beliau kecewa dengan sikap-sikap bakal pewaris-pewaris buah pukul sekarang ni kan(kita semualah).Sepatutnya kita hanya perlu sama-sama kembangkan permainan buah pukul ke seluruh dunia(kalau mampulah).Tapi tak....sampai bila kita nak maju kalau asyik nak bertelagah dan hanya nak cari kelemahan dan kesalahan orang je.Silat cekak sibuk mengembangkan sayap,Silat gayong pula dah pun mengeliling dunia....tapi kita....?Takpayahlah hanya kerana sebuah buku dan sehelai kertas kita nak bertelagah seperti budak-budak.Takan kita nak jadikan sejarah buah pukul ni suatu hari nanti sebagai sejarah yang paling banyak masalah dalaman.cuba kita fikir-fikir dan renung-renungkan bersama.
Sebenarnya saya tak kisah siapa guru Hj Hasyim dan pada siapa Hj Hasyim pernah belajar.Pada saya apa yang saya dapat hari ni saya cukup bersyukur.Saya bersyukur kerana dapat menjadi salah seorang pewaris buah pukul dan juga bersyukur kerana dapat mengembangkan lagi permainan ini.
Sudahlah ...hentikanlah segala tomahan yang di lemparkan.Tanpa sesiapa yang meyuruh saya menulis artikel ini....saya dengan merendahkan diri memohon kepada semua atau sesiapa yang pernah marahkan kami di Lp agar hentikan segala kerja gila ini.Demi kebaikan bersama.salam.


"HANYUT BAHTERA AKHIRNYA KE PANGKALAN JUGA
TIDAKKAN KARAM ANDAINYA NAKHODANYA PANDAI BERDAYUNG.
HANYUTNYA MANUSIA PULANGLAH KE PANGKAL JALAN.
TIDAK AKAN SESAT KALAU MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN..."

Ahad, November 21, 2010

video panas terbaru...


video ini telah di hantar ke blog LP melaka dari saudara dier(agaknyalah nama dia cam tu)jadi betul ke tak betul cuba anda semua fikir sendiri.Di blog srikandi LP ada tiga lagi video dari pengakuan Pak Raja ALI dan isteri beliau sendiri.jadi kepada para pengunjung blog lp melaka ...anda boleh menilai sendiri tentang kebenaran dan penipuan.tak payahlah saya tulis panjang-panjang.Kepada orang yang menghantar video ini selamat maju jaya kepada anda saya ucapkan.tahniah kerana anda telah berjaya membuat satu lagi dosa....kesian.

terlupa pulak,saya baru balik dari JB...ydp pesan kalau nak beli bunga rose....beli bunga rose merah.Tapi hati-hati sikit...setahu saya bunga rose ni ada duri dia...nanti tak pasal-pasal teluka jari sendiri.bunga rose merah tu ada di jual di johor jaya.....salam

Ahad, Oktober 17, 2010

sesudah 15...



Lian gulung teletak pada lian ke enam belas di dalam silibus pebelajaran lian padukan.Apakah kelebihan lian ini sehingga ia merupakan selibus terakhir didalam lian paduakan...?
Lian asal didalam pebelajaran lian padukan mempunyai 7 jurus dan 28 lian(semasa saya belajar dulu)mengikut silibus asal.Tetapi kini ia telah di gabungkan atau lebih senang di sebut di pendekkan menjadi 4 jurus dan 16 lian.Bukanlah bertujuan untuk menyimpan baki yang selebihnya.Kalau mengikut sukatan pebelajaran buah pukulan di dalam lian padukan sentiasa di perbaharui dari semasa ke semasa.(tiada buah yang kekal).Tetapi lian tetap kekal dan sentiasa di gabungkan dari semasa ke semasa mengikut keselesaan guru yang mengajar.Tujuan lian-lian ini di pendekan adalah salah satu daripadanya kerana terlalu ramai yang belajar,tetapi tidak dapat menamatkan sehingga habis(khatam)kerana terlalu banyak lian yang perlu di ingat.Kerana itu jugalah lian-lian ini telah di pendekan dan digabungkan menjadi 16 lian dan 4 jurus. Contohya semasa saya belajar dahulu,ramai pesaing-pesaing dari ahli lian padukan yang belajar.tetapi yang khatam hanya beberapa orang sahaja.Jadi cerita saya pada kali ini tentang lian ke enam belas(lian gulung).
Lian gulung merupakan lian terakhir di dalam sukatan pebelajaran.Mungkin jika sesiapa yang pernah melihat lian ini tertanya-tanya apakah kelebihannya lian ini sehingga ia menjadi lian terakhir di dalam silibus.Lian ini jika di lihat dengan mata kasar seperti bukan lian-lian lain yang kita belajar yang mempunyai buah-buah serangan.Memang benar...ia merupakan salah satu lian tunggal yang tidak mempunyai serangan di dalam Lian padukan.Lian ini asalnya hanya boleh di pelajari setelah seseorang ahli itu di di khatamkan.Tetapi kini lian ini di letakan pada lian terakhir sebelum khatam.
Lian ini merupakan lian pernafasan yang mengabungkan nafas luar dan nafas dalam.Memang agak sukar bagi yang baru menguasai lian ini.Silap-silap boleh demam di buatnya.Lian ini juga merupakan gabungan kepada semua lian termasuk lian khatam,kerana setiap lian dan jurus kita latih setiap hari bergantung pada lian ini.Ia merupakan satu jambatan yang menyambungkan dari satu tebing ke tebing yang lain.Fikirkan bila kita telah tamat belajar lian mengikit silibus...mengapa masih ada lian yang kita perlu belajar sesudah khatam.Lian sesudah khatam memerlukan penafasan yang panjang tetapi selibus 16 lian 4 jurus berhenti setiap satu pegerakan.Jadi bagi sesiapa yang akan menghadapi khatam,belajar dan carilah kelebihan lian ini.Begitu juga kepada yang telah menguasai lian ini,berlatihlah lian ini setiap hari,anda tak akan rugi bila anda telah betul-betul menguasinya.
Selain itu lian ini juga merupakan lian yang menghidupkan senjata 8 yang kita latih setiap hari.Tetapi jangan pula ingat lian ini boleh menjadikan kita kebal.Jika kita lihat pada demo video di atas(demo dari cikgu azmie dato)ia bukanlah merupakan ilmu kebal.Tetapi ia meningatkan kita,di dalam petempuran samada peseorangan atau berhadapan ramai lawan,kita perlu ada semangat yang kuat dan ketahanan fizikal yang cukup lasak.Pernafasan merupakan faktor penting.sekurang-kurangnya bila bertempur kita masih mampu menyambut satu atau lebih pukulan dari musuh.Taklah baru kena sekali dah ko(buat malu je).Sebab itu di dalam acara tempur semasa majlis khatam saya memang tak mahu memberi muka kepada sesiapa.Bukanlah untuk mengambil kesempatan untuk membuli,tetapi bagi menghidupkan semangat ahli-ahli yang bakal di khatamkan nanti.Dari situ kita akan menilai diri kita sendiri berapa lasak dan kuatnya semangat kita ketika bertempur.Yang penting semangat melawan balik.
Bila di kepung selalunya kita terlupa untuk menjaga pernafasan dan mengekalkan hati yang tenang.Berbeza bagi yang selau melatih lian gulung ini,kita akan sentiasa tenang dan kekal bersedia bila berdiri.Tak kira dengan sesiapa pun termasuk guru kita sendiri.Cuma rasa hormat yang tinggi menjadi penghalang untuk kita melawan bila sparing dengan guru.
Jadi tidak kira di mana kita berada hormat-menghormati sesama kita perlulah ada,samada musuh atau bukan yang penting kita perlu hormat dan beringat sentiasa.Barulah apa yang di pelajari kekal,kerana setiap yang di pelajari perlulah datang dari hati yang ikhlas.

Ahad, Oktober 10, 2010

Grading 2010


Tarikh Grading Lian Padukan 2010 peringkat kebangsaan,telahpun ditetapkan pada 06hb nov 2010 (sabtu).Aktiviti ini akan di langsungkan di Dewan(AKTIVITY HALL,HELP RESIDANCE)Kuala lumpur yang terletak di damansara.
Kepada semua ahli-ahli yang bakal khatam pada tahun hadapan (2011).Anda di wajibkan untuk mengikuti grading ini.Diharap juga setiap gelanggang disetiap negeri dapat menghantarkan ahli-ahli mereka.Kerjasama dari guru-guru dan wakil-wakil gelanggang amat di perlukan untuk menjayakan aktiviti grading kali ini.Kepada semua ahli-ahli Lian padukan sila rujuk kepada guru-guru di gelangganag anda.
Kepada semua yang bakal terlibat dalam aktiviti ini dapatlah hendaknya memberikan kerjasama sepanjang aktiviti ini berjalan.Pakaian silat berwarna hitam dari atas sehingga kebawah berserta logo wajib bagi setiap ahli-ahli yang bakal di gradingkan.Pakaian silat berwarna putih diwajibkan pada cikgu-cikgu termasuk kasut dan setokin.Kepada cikgu-cikgu tolong pastikan setiap ahli-ahli anda menjaga disiplin sepanjang tempoh aktiviti berjalan.Di jangkankan masa yanag diambil bermula dari jam 8.00 pagi sehingga 6.00 petang.
Semoga grading kali ini dapat di jayakan dengan jayanya.dan semoga Lian Padukan akan terus maju dan maju di bawah pimpinan yang di pertua ayahanda Hj.Md.Hasyim bin Hj.Salleh.tidak lupa juga untuk cikgu Hasimpul untuk mendapatkan tempat yang lebih selesa untuk grading kali ini.Ribuan terima kasih di ucapkan kepada beliau.semoga kita berjumpa di hari grading nanti.Salam.

Isnin, September 27, 2010

selamat datang dan tahniah.








Jumaat dan sabtu lepas merupakan hari gelanggang.Setelah lama bercuti dari awal Ramadan hingga 14 syawal,akhirnya ahli2 Lp melaka berhimpun semula.Tapi masih ramai lagi yang tidak dapat menghadirkan diri.Mungkin masih beraya lagi kot.
Pada ramadan yang lepas gelanggang ada juga dikunjungi tapi tak ramai.Maklumlah bulan ramadan ramai yang berebut-rebut untuk mendekatkan diri dengan allah (mungkinlah kot).Tapi walauapa pun tahniah kepada ahli-ahli yang masih bersemangat untuk mempelajari ilmu allah ini.semoga semangat bergini sentiasa ada didalam hati ahli-ahli Lp seluruh Malaysia dan dunia.
Pada hari jumaat tersebut,gelanggang Lp Melaka telah menerima 4 0rang ahli baru.Diantara 4 orang ini,2 orang berbangsa cina.Mereka di kenalkan oleh salah seorang ahli LP Melaka iaitu saudara Rusdi(ganster kg tengah).Dashyat semangat yang ditunjukan oleh 2 pelatih berbangsa cina ini.saya memang sudah tahu kehadiran mereka pada hari tersebut,tapi saya tidak jangka yang mereka akan terus belajar pada hari itu.Mulanya saya fikir mereka hanya mahu melihat permainan ini sahaja.tapi saya agak terperanjat,selepas memperkenalkan diri dan bersalam dengan saya mereka terus menukar baju dan mengikuti latihan pada hari tersebut tanpa banyak cakap.
Sempat juga saya menunjukkan beberapa buah pukulan kepada mereka.Kagum dan bersemangat mereka bila melihat teknik-teknik pukulan dalam latihan Lp ini.Selamat datang dan selamat menjadi sebahagian keluarga Lian Padukan,saya ucapkan kepada Dainel dan Ah Wei.semoga anda berdua akan menjadi contoh yang baik kepada semua satu hari nanti.
Sebelum saya mengundurkan diri.Ingin saya mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada rakan sepejuangan saya cikgu Aeen dan cikgu Wana dalam penampilan terbaru mereka di majalah SB bulan oktober.Semoga kalian berdua akan menjadi contoh dan menjadi penyunting semangat kepada semua kaum Hawa diluar sana.

Ahad, September 12, 2010

selamat hari raya







Selamat hari raya aidilfitri...kepada semua.Saya rasa belum terlambat lagi untuk saya mengucapkannya.Memandangkan ini masih didalam bulan syawal saya juga ingin memohon beribu maaf kepada sesiapa yang pernah tersinggung dalam penulisaan saya.
Tahun ini saya beraya di Johor.Sempat juga saya beraya di rumah Ayahanda.lama dah tak jumpa beliau.Terubat jugalah rindu ni.saya juga tak melepaskan peluang untuk ke rumah abang long Lp(Din gondrong).Masa kerumah srikandi,cikgu Din Misai dari gelanggang Kelana Jaya serta keluarganya pun ada di sana.Selain tu cikgu Ata serta isteri dan juga Arif.
Sempat juga ayahanda menurunkan ilmu dalam kami berkunjung kerumah beliau.tak rugi lah kunjungan kami kesana.apa-apapun sekali lagi saya mengucapkan selamt hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin kepada semua.

Isnin, Ogos 30, 2010

selamat menyambut hari merdeka

Salam...Sempena 31 Ogos ini saya mewakili Lp Melaka,mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 53,kepada seluruh rakyat Malaysia.Tema tahun ini 1 Malaysia Menjana Transformasi.Semoga malaysia terus maju dan aman makmur.

Isnin, Ogos 09, 2010

salam ramadan...1431H

Bismillah....

Hujung dahan si limau bali,
Ditengah-tengah setandan kelapa,
Bulan Ramadan telah kembali,
Puasa,zakat,terawih jangan dilupa.

Salam ramadan 1431H...semoga ramadan kali ini dapat kita hadapi dengan penuh keinsafan dan ketakwaan.saya juga mewakili Lp melaka mengucapkan kepada semua warga Lp dan pengunjung-pengunjung blog LP melaka.

salam....

Ahad, Ogos 01, 2010

madah be.......Lian

Dalam buah ada pukul dan pukul itulah buah.Siang tidak bermalam...Qiam tak duduk diam.Bila terpa tak lupa yang belakang,atas diumpan bawah dimakan.Sambut dua tanti satu...mestilah mendulu dan bertalu-talu.Tetap pegang pada yang satu,biar tak berkulat,tak dapat kualat.cepat,pantas laju perlulah padu,baru dapat yang seribu.Tak menepis tapi dilapis...jangan dipuja tak di hina,bukannya gila tapi berbisa.Bila kekiri bukan tarian...kiri dan kanan itulah lian.Sebelum pusing perlulah simpan,takut nanti ada yang kempunan.Sorong penumbuk,tepuk lengan...hujung dulu pangkal kemudian,biar dituju tak keruan.Baru tahu lelaki ke perempuan.Menyerang bukan...berdiri tak senang,gunakan akal dan hati yang tenang...barulah terang umpama bulan.Nombor satu sampai empat,bukan lupa tapi tak ingat.Kena kekal dalam ingatan...latihan yang berterusan harus dipadatkan.Peringkat ketiga jangan dilupa,baru tahu jasa tak berjasa...jangan sampai tak merasa.Kena kekal pada yang asal,baru tahu gabungan lian,taklah lian disia-siakan baru waras akal fikiran.Madah lian untuk tatapan,renung-renung dan fikir-fikirkan.setelah fikir...kupas-kupaskan.Inilah madah LIAN PADUKAN.

Ahad, Julai 25, 2010

kaji.

bismillah...

siapa kata bila dah khatam kita hebat..?siapa kata bila dah hebat tak perlu lagi belajar..?siapa rasa bila telah tamat belajar tak perlu lagi setia..?tolong jawapkan pucuk pangkal hati.kalau ikut hati mati kalau ikut rasa binasa.orang yang hebat ialah orang sentiasa merasa dirinya kurang.tetapi orang yang tidak henti-henti membuat kejahatan dan sentiasa melihat kelemahan orang lain adalah orang yang tidak berguna.tidak kira siapa kita atau dari siapa keturunan kita,tetapi selagi kita sentiasa iri hati dan dendam-mendendami selagi itulah kita belum layak digelar orang yang bagus.(bukan bagus sangat)
Jika kita benar-benar ingin menjadi hebat,carilah orang yang benar-benar hebat dan belajar darinya.tapi setakat belajar sahaja tanpa taat pun tiada gunanya.(sami na wa ata na)dengar dan patuh.bukan baru cakap sepatah dah melenting tak tentu pasal.(man jadda wa jadda)siapa berhajat mereka mendapat.tapi kenalah taat.dan bukannya bila dah khatam kita dah cukup hebat.
jadi terpulang pada diri masing-masing.nak jadi ular atau naga sendiri pilih.tepuk dada tanya selera....salam.

Jumaat, Julai 23, 2010

kenangan semalam....

salam....
Lama dah saya tak tulis dalam blog Lp Melaka.sampai ada ahli tanya napa blog LP Melaka senyap je cikgu....???Sebabnya saya penat dan malas....!!!hahaha.Bukanlah,sebab saya tada banyak masa sekarang nak menghadap computer lama-lama.
Tapi dalam hati ni melonjak-lonjak,macam-macam nak tulis.semalam saya tengok blog cikgu Aeen(SRIKANDI LP),...wah!cikgu aeen telah menyingkap kisah silam saya.mana ntah dia dapat gambar2 lama saya ntah...dah lama tu.saya pun tada simpan gambar2 tu semua.Pengalaman lama membuat hati saya ingin kembali kepada asal...tapi apakah daya.Kalau boleh undurkan balik masa tu mesti best.
Zaman tu sekitar tahun 1997-1998 lebih kurang.tu semua gambar generasi kedua murid2Ydp.selepas zaman cikgu din Gondrong(ABG LONG LP).Cikgu Gondrong adalah generasi pertama.Dan beliau adalah murid yang pertama sekali Khatam istiadat dengan Ydp.Saya adalah yang ketiga selepas saudara Azizi(Khatam).
Masa zaman dalam gambar tu saya masih berumur sekitar 24 tahun.masa tu darah masih muda sangat.semua benda nak cuba.First time masuk olaraga...konon nak cari pengalaman...(pancit).first round bolehlah kitai budak2 tu masuk round kedua separuh sedar.Round ketiga....hahaha!tanya Ydp.Nasib menang masa first game(Bangga).Bila suku akhir dah kena jumpa champion.(Rizal)juara malaysia.Round pertama macam biasa,kitai habis2.Tapi budak tu stimina dia cukup tinggi.kaki dia pun pun laju jugak...bukan takat laju tapi berserta padu....pehhh!(champion malaysia).agaknya kalau semangat saya tak kuat memang mengalah first round lagi.saya kalah dalam saingan tu.Dia ada pengalaman+stimina+skill.
Tapi kenangan yang paling best sekali bila lepas game tu Arwah Pak Mat Kedidi pergi shauna dengan kita orang..hahaha!kelakar tul masa tu. arwah Pak Mat kedidi masa tu memang rapat dengan murid-murid ayahanda Haji Hasyim.Tapi semuanya tinggal kenangan je bagi saya.(sedih).
lepas olaraga tak sampai beberapa bulan pas tu...ayahanda beritahu saya yang saya dah layak di khatamkan...macam tak percaya je.ialah saya rasa banyak lagi saya belum tahu masa tu tentang buah pukul yang sebenarnya.banyak sangat yang saya nak kena belajar.umur pun masih terlalu muda.Tapi bila tengok ayahanda bersungguh-sungguh nak khatamkan saya...saya angkur je.
Masa khatam Ayahanda ada pesan nanti satu hari saya mesti ada anak murid...tak kira siapa walaupaun anak saya sendiri.Saya kurang faham maksudnya...???Tapi hari ini ayat yang ayahanda pesan pada saya masih bermain-main ditelinga.dan saya telah faham maksudnya...dan mengapa.
Banyak lagi kenangan-kenangan bersama ayahanda dan Lianpadukan dan jugak Pakmat Kedidi.kalu cerita tak habis.tapi walau macamana pun saya ucapkan terima kasih pada cikgu Aeen kerana bersusah payah mengimbau semula kenangan-kenangan saya.moga-moga Lian padukan terus berkembang dan tak lapuk dek zaman....amin...!

Khamis, Julai 01, 2010

katak oh katak



Ada sebuah bukit.diatas bukit ada sebatang bendera.dibawah bukit pula ada lima ekor katak yang ingin mendapatkan bendera tersebut.Katak pertama mendongak dan berkata didalam hati..."terlalu tinggi bukit ini.mungkin aku tak mampu dan tidak akan berjaya mendapatkannya".kemudian dihasut pula katak kedua untuk tidak memanjat bersama-samanya.katak kedua tadi telahpun termakan hasutan katak pertama tadi dan tidak memanjat bukit tersebut.sekarang hanya tinggal tiga ekor sahaja katak yang akan memanjat bukit tersebut.
Katak ketiga,keempat dan kelima pun memulakan XPDC memanjat bukit.Tiba di pertengahan bukit,tiba-tiba katak ketiga bersuara..."ah!aku dah terlalu penat dan tak mampu lagi untuk meneruskan.aku rasa lebih baik aku turun dan berehat bersama-sama katak pertama dan kedua dibawah".Apabila melihat gelagat katak ketiga membuat keputusan untuk tidak meneruskan...katak keempat pun turut serta dan turun semula kebawah.
Kini tinggal katak kelima sahaja yang meneruskan xpdc tersebut.katak kelima sudah terlalu penat tapi dikuatkan juga semangat dan kecekalannya.akhirnya katak kelima telah sampai di puncak bukit.kemudian katak kelima tersebut mencabut bendera dan di bawa turun kebawah.
sampai di bawah,kempat-empat katak tadi bertanya apa perasaan dan bagaimana katak kelima tadi mampu mencapai hingga ke puncak bukit.katak kelima tadi hanya diam dan berlalu sahaja dari situ sambil membawa bendera.



bergitulah lumrah hidup di sekeliling kita...kadang-kadang belum mencuba kita dah pun mengalah macam katak pertama tadi.dan kerana hasutan juga,kita sanggup membelakangi agama dan bangsa.seolah-olah kita hidup untuk selama-lamanya.Bagaimana pula dengan katak ketiga yang hanya angan-angan mat jenin dan katak keempat yang hanya tahu mengikut apa sahaja yang orang lain buat....fikir-fikrlah.jadi the end of the story ni sebenarnya katak kelima tadi sebenarnya seekor katak pekak dan bisu.sebab tu dia tak pernah kisah apa-apa yang belaku disekelilingnya.dan hanya satu ....iaitu mencapai matlamatnya...sekian.

Selasa, Jun 22, 2010

antara maksud dan salah faham.

Inilah sifat orang Melayu,melatah tak bertempat..kaji,selidik dan siasat dahulu sebelum marah.Nanti apa orang cakap.orang melayu penuh adat tapi.....
Mulanya malas saya nak layan,namun atas nasihat dan pendapat ayahanda Lp,kalau berdiam maknanya kita salah.Jadi kena betulkan balik apa yang telah di salah tafsir.
lepas satu,satu.Ingatkan dah aman rupanya di landa semula.Artikel yang saya masukkan dalam blog tersebut adalah hasil karya dari ayahanda Lp tapi dah pun disalah tafsir.Saya rasa dalam blog teregganu pun ada artikel pasal pantun gayang lima ni...tapi kenapa ditujukan kepada Lp melaka aje....?????fikir2kanlah sendiri.
Sebagai salah seorang anak,sesuatu yang berlaku harus di rujuk terlebih dahulu dari ayah.Ayahanda Lp telah memberitahu saya ni semua salah anggap dengan apa yang di baca.Sebenarnya perkataan gayang lima yang di maksudkan ada tertulis di dalam NUKIL LP...KE KANAN,KE KIRI,KE ATAS,KE BAWAH DAN KE DEPAN.Ia termasuk dalam perbuatan gayang yang dinamakan sebagai GAYANG LIMA.Iaitu lima arah atau lima arahan.2 TANGAN,2 SIKU,2 LUTUT DAN 2 KAKI adalah kesinambungan anggota tubuh yang digunakan sebagai senjata tubuh yang dikenali sebagai SENJATA LAPAN.Apabila kedua-duanya disatukan maka jadilah ia satu permainan yang di PADUKAN di dalam lian.
Tetapi kalau dikira ini semua hanyalah petua-petua didalam pukul sahaja.Sebab itu rahsia harus dicari di dalam petua-petua ini.Jadi apa yang tidak kena dengan pantun gayang lima senjata lapan ni?Kalau ada yang tidak kena kenapa tidak dibincangkan secara matang saje.Kalau rasa Lp Melaka jauh,saya rasa wakil-wakil Lp di KL pun berlambak.Saya rasa tak ada apa yang hendak di perbesarkan dalam hal ini.Pantun gayang lima senjata lapan ini telah wujud dari tahun 1999 lagi Masa tu arwah Pmk masih bersama-sama Lp. Ianya memang berada di dalam simpanan Ayahanda Y.D.P.Nama gayang lima tu diambil dari dalam NUKIL,kalau nak disalahkan ...salahkan Shk.Abd.Rahman.Sebab dia yang tulis perkataan gayang lima tu dalam NUKIL.Kalau nak tengok gambar nukil boleh tengoklah di blog new skool.
Ayahanda suruh saya dengan Cikgu Amy Teregganu masukkan dalam blog masing-masing,buat tatapan dan renungan semua ahli-ahli Lp dan mereka-mereka yang tahu maksud pantun tu.Bukannya nak menunjuk-nunjuk atau berlagak.Tapi kalau itulah anggapanya.. tepuk dada tanya seleralah.Buat pengetahuan umum pantun gayang lima senjata lapan tu adalah beberapa kupasan-kupasan rahsia dari petua-petua yang terdapat dalam NUKIL.Tapi cuma mereka-mereka yang faham saja tahu maksudnya.
Sudahlah ...marilah kita cari penyelesaiannya bukan tambah masalah.TIADA YANG LAMA TIADA YANG BARU...TAPI DAH ADA YANG BARU YANG LAMA TAK MUNGKIN DILUPAKKAN.

Khamis, Jun 17, 2010

Lian Padukan Melaka di Pulau Besar

program perkhemahan di pulau besar.

salam...lama saya tak menulis dlm blog.Dah naik bersawang dah blog Lp melaka.masa tak mengizinkan,nak duduk lama-lama depan com.pun tak boleh.Idea tu memang banyak mari tapi tak sempat nak masukkan.tapi takkpa walau macam mana pun saya tetap akan menonjolkan idea2 yang bernas dan berwawasan...hahaha.
Video ni adalah dari 2 orang ahli Lp melaka.Mereka mewakili Lp melaka masa program perkhemahan belia di pulau besar,pada 13 hb.april 2010 anjuran dari PSSCM (cwng melaka).Seorang umur baru 16 tahun seorang lagi 12 tahun.mereka adalah antara murid Lp melaka yang aktif.walaupun masa terlalu muda tapi bakat mereka berdua amat di banggakan.mereka mampu menunjukkan pretasi yang baik sekali dan dari cerita yang di dengar mereka adalah peserta yang termuda dalam program tersebut.
Saya memang tidak dapat bersama dalam program ini.Pada mulanya berat juga hati untuk melepaskan mereka berdua,tapi atas semangat yang ditunjukkan mereka saya percaya mereka mampu melakukan yang terbaik.Alhamdulliah semuanya berjalan dengan lancar sekali.Banyak juga pujian yang diberikan kepada mereka yang saya terima.Tahniah dari saya untuk Rusdi dan Fitri.Cikgu harap awak berdua akan terus maju dalam Lp.

Khamis, Jun 03, 2010

Antara lian dalam LP

Salam semua... Sekali lagi LP Melaka, mempersembahkan aksi-aksi untuk tatapan peminat blog LP Melaka. Kali ini kami membawa anda dengan aksi-aksi ala olahraga dan beberapa siri pukulan dalam permainan buah pukul.

Tentu anda semua telah saksikan persembahan buah cangkuk kepala. Pelik bukan buah tu?... sebenarnya buah cangkuk kepala ni memang wujud dalam permainan buah pukul Lian Padukan. Ia diambil dan diilhamkan dari permainan tomoi. Buah ini juga dikenali dengan panggilan Libas Buaya. Terdapat 2 serangan luar dan dalam iaitu libas buaya luar dan libas buaya dalam.

Buah pukulan ini juga dikenali dengan nama Yem dalam dan luar. Sekiranya tendangan anda dibawah paras pusat kebawah ia di panggil Yem dan jika melepasi pusat keatas ia dipanggil libas buaya. Terdapat banyak lagi buah-buah yang tidak termasuk dalam silibus pembelajaran, dan buah-buah pukulan ini dinamakan sebagai lian asing.

Di dalam LP lian asing adalah lian-lian yang dicipta khas hasil dari gabungan lian yang sedia ada. Terdapat 27 lian asing dimana ia dicipta dan dihasilkan dari permainan guru Yak dan telah di hadiahkan khas kepada Ayahanda guru Haji Hasyim.

Antara lian asing ini terdapat juga 10 buah tunggal, dimana buah tunggal ini adalah diantara buah pukulan ketika betul-betul terdesak ketika kita berhadapan dengan musuh yang ramai atau ruang yang betul-betul terhad.

Diantara lian dan buah pukulan ini ia mestilah bermula dari satu. Apakah yang satu itu....? Dan berakhirnya dengan satu. Jadi tiada lagi alasan untuk malas berlatih kerana sekiranya kita terus berlatih setiap hari walaupun hanya satu lian sekali pun pastinya kita menemui apa itu buah pukul yang sebenarnya. Wassalam.

Tendangan Bayang vs Gengstar Kg Tengah

Rabu, Jun 02, 2010

Jurus dan Hak Diri



Kita telah lihat permainan jurus oleh cikgu boy dalam video jurus-jurus keramat. Sekarang kami paparkan bagaimana para pelian Melaka mempraktikkan jurus tersebut.

Tiga pelian Melaka yang kami panggil Gengstar Kg Tengah, Tangan Berapi dan Naruto Jr. mempersembahkan bagaimana mereka mempraktikkan jurus tersebut.

Nampaknya setiap pelian mempunyai cara tersendiri mempraktikkan jurus tersebut. Mungkinkah itulah yang dipanggil hak diri. Belajar benda yang sama namun berbeza bila menggunakannya.

Apa komen anda...

Ahad, Mei 30, 2010

LP Melaka Studio Series Kembali!

Atas permintaan ramai siri LP Melaka Studio akan kembali dengan aksi hebat. Sebagai pembukaan kami persembahkan Buah Cangkuk Leher

Jumaat, Mei 28, 2010

ayahanda guru dan cikgu giant

Nasihat Buah Pukul

Dipetik dan diolah dari blog Mat Samurai Berbicara

Orang jahat ialah perkataannya dan kelakuannya menyuruh orang marah.

Orang yang celaka itu ialah orang yang menolong orang menggali kuburnya.

HIDUP KITA DI DUNIA; kalau tidak menolong orang jangan lah menyusah kan orang.

Ada pun orang itu terbahagi empat :

1. Pandai bercakap dan pandai buat (ini bagus)
2. Tak pandai bercakap tetapi boleh buat (ini bagus)
3. Pandai bercakap tak tahu buat (ini tak bagus)
4. Tak pandai bercakap tak tahu buat (ini tak bagus)
  • Kalau pun kita pandai jangan lah di cakap kan sangat
  • Kalau pun kita berani jangan lah di tunjuk kan sangat
  • Kalau pun kita penakut jangan lah di nampak kan sangat
  • Kalau pun kita bodoh jangan lah di terang kan sangat
  • Kalau pun kita kaya jangan lah di heboh kan sangat
  • Kalau pun kita miskin jangan lah di ketara kan sangat
BELAJAR BUAH PUKUL INI tidak susah dan tidak senang kalau susah tiada orang dapat dan kalau senang ramai orang dapat

Wahai anak ku muda terbilang kesukaran menuntut bukan kepalang enam syarat jangan lah kurang akan di nyata dengan terang

CERDIK dan TAMAK hendak lah ada BERSUNGGOH2 WANG pun ada GURU pintar mahu pun ada PANJANG KAN MASA jangan lah tiada.

"APA BILA MATI ANAK ADAM TERPUTUS LAH AMALANNYA Melainkan TIGA macam AMAL yang tiada putus;

1. SEDEKAH JERIAH (yang berkekalan faedah)
2. ILMU yang memberi manfaat
3. ANAK yang mendoakan dia"
-Hadith Nabi

Ahad, Mei 23, 2010

sembah tari terakhir.



Almarhum Guru Jaafar Md Isa,adalah pengasas dan guru utama pertubuhan seni silat Harimau bentara garang,yang berpusat di Kedah.Beliau adalah tokoh yang tidak asing lagi di kalangan dunia seni beladiri tempatan dan merupakan anak saudara kepada Guru Yahya said,tokoh yang telah mewariskan aliran silat cekak,kalimah dan kalam.
Beliau telah kembali ke ramatullah pada,13.april.2010 di Hospital Melaka pada usia 115 tahun kurang dari 48 jam sebelum itu.Tari ini di persembahkan almarhum sebagai penutup gelanggang untuk acara perkhemahan silat di pulau besar Melaka,anjuran PSSCM cawangan Melaka.Tiada siapa menduga,inilah tari almarhum yang terakhir untuk tatapan dunia!!
Almarhum telah berjuang memartabatkan seni silat melayu hingga ke akhir hayatnya.Semoga almarhum mendapat pengampunan illahi serta di tempatkan di sisi mereka yang beriman.Marilah kita sama-sama sedekahkan fatihah buat almarhum dengan penuh keikhlasan...amin.

Jumaat, Mei 21, 2010

penat tul...

Fuh..penat tul saya minggu ni.bukan apa2 main bola.dah lama tak main bola sepak,rasa2nya last main tahun 2004.Tu pun masa main untuk KFC holding.lawan untuk daerah.Fuh badan semua sakit2.Stimina out...tapi skill masih adalah sikit2.
Ini semua angkara member2 kat tempat kerja,kang kalau tak diikutkan merajuk.Susah tul nak jaga hati kekawan ni.tapi bagus juga dapat mintain balik stimina macam dulu2.Masa dulu ligat...skrang sekat je..hehehe gurau je.lepas semua masalah selesai rasanya lapang dada ni.Nak tendang bola pun semangat(tapi utk 3 minit pertamalah)pas tu hancur.Nak tendang orang tak le...kang kena tangkap ,jadi tendang bola lah apa lagi.
kaki sakit2 ni...kang suruh orang umah urutlah...keylah saya ada kelas ni,budak2 pun dah datang tu...jumpa lagi...wassalam.

Khamis, Mei 20, 2010

Alter Terahsia Bangsa Melayu 04

Kita sambung kembali siri Alter Terahsia Bangsa Melayu yang di petik dari http://mistisfiles.blogspot.com/


Siapakah Melayu?Darimanakah asalnya Melayu itu?Ketika ramai pengkaji memperdebatkan kaum-kaum yang hilang seperti The Lost Tribe of Israel,Atlantis,Lemuria,Sodom and Gomorrah malah masih mencari-cari siapakah Gog and Magog,rahsia bangsa misteri ini masih terpelihara di dalam tabut rahsia sejak beribu-ribu tahun.Tiada siapa yang tahu dari mana asalnya bangsa ini.Bagaimana bangsa ini boleh wujud di tanah paling selatan benua Asia,'di penghujung dunia'.Bangsa yang hilang masih tidur dan ditidurkan.'Di hujung dunia',setelah penat mengembara,bangsa misteri berehat dan berehat...tidur dengan lenanya...senyap sunyi tanpa siapa mengganggu walaupun Hitler telah pergi ke Tibet menjejak bangsa misteri,tetapi dia juga ketinggalan jejak mereka...dimanakah bangsa misteri ini meneruskan perjalanan mereka?Masih adakah masa lagi untuk menjejaki mereka?

'Dihujung Dunia' bangsa ini masih nyenyak tidur!

At World's End
Sudah penat menjejak bangsa ini.Ke mana lagi mereka ingin berjalan?Begitu teguh azam mereka.Begitu berani lelaki-lelaki mereka meredah panas padang pasir dan ribut salji,begitu setia wanita-wanita mereka mendukung anak dengan wajah tersenyum walaupun keletihan.Tidak terdaya kaki ini melangkah mengikut hayunan langkah mereka yang semakin laju.

Kemana mereka ingin pergi?

Dimanakah mereka ingin tujui?

Tunggu!

Tunggu aku!

Aku ingin ikut kamu!

Jangan tinggalkan aku!

Ke mana kamu semua ingin pergi?

Cakap!Ke mana kamu semua ingin pergi!?

Tidak seseorang pun mahu berkata-kata.Tidak seorang pun mahu menjawab pertanyaan itu.Semuanya menundukkan wajah mengikut langkah ketua mereka.Semakin laju.Semakin pantas.Apa yang ingin dikejar mereka pun langsung tidak diketahui.Kaki yang lemah tidak mampu lagi dihayun.

Lalu terjatuh.Mata hanya mampu memandang wanita terakhir yang berada di barisan paling belakang bangsa pengembara itu.

Mereka semakin jauh di hadapan.Diri ini masih merangkak-rangkak melambai-lambai ke arah mereka.

Tiada siapa peduli.Mereka semakin sayup.Mulut pun merintih...

"Kenapa tinggalkan aku...?"

Wanita terakhir di barisan paling belakang tiba-tiba menoleh.Sungguh ayu wajahnya.Dua mata saling bertentang.Redup matanya menggamit misteri yang paling aneh.

Wanita Melayu Terakhir.

Jika itulah nama yang ingin diberikan kepadanya.

Tiba-tiba wanita muda itu berpaling ke hadapan.Seorang lelaki tua memarahinya.Mereka pun meneruskan perjalanan tanpa mempedulikan diri ini yang kepayahan dan keletihan.Terjelepuk di dalam misteri dan persoalan.

Sayup...semakin sayup...hingga tinggal titik halus sahaja.

Badan yang masih lemah dihayun ke depan.Merangkak dan merangkak.Mentari masih kejam menyiksa diri ini.Kesendirian di tengah-tengah dunia asing.Kesepian tanpa cinta dan airmata.

Tiba-tiba di kejauhan,ada sesuatu beralun-alun di atas tanah gersang.

Sehelai selendang berwarna merah.

Di atas selendang tersulam cantik satu huruf rahsia yang aneh.Huruf yang dilihat dari jauh seperti 'mem' dalam Ibrani Kuno tetapi jika didekati seperti huruf 'mim' dalam tulisan Arab.Seakan-akan juga sebarisan hieroglif atau cuneiform yang ganjil.Unik sekali.

Selendang yang ditinggalkan gadis misteri dicium.Terasa wangi sekali.Amat wangi hingga terasa hilang segala penat dan lelah.

WANGIAN YANG HILANG DI TIMUR JAUH

Sebahagian besar pengkaji telah pun mengetahui tentang rahsia yang terpendam di dalam organisasi di sebalik cita-cita Hitler,Third Reich atau Fuhrer orang-orang Jerman dan Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei,Parti Nazi pimpinan Hitler.Siapakah Hitler?Apakah kaitan Hitler dengan Illuminati dan Zionis?

Jika kita ingin menjejak bangsa yang hilang ini,kita juga perlu tahu siapakah yang juga ingin menjejak bangsa ini,apa tujuan mereka dan mengapa mereka ingin mencari bangsa ini.

Di sebalik Hitler tegaklah Thule Society,Vril Society dan Kultus The Black Sun.Mereka adalah 'secret societies' (rujuk organisasi Dajjal) yang membiayai dan merangka kerjaya politik Hitler.Siapa sangka,di sebalik sifat diktator dan fahaman Nazisme Hitler yang atheis dan materialis tersembunyi amalan ritual paganisme dan mistik sesat seangkatan dengan Kabbalah.

Hitler diketahui amat meminati mistik dan agama-agama misteri kuno.

Tidak hairanlah lambang Parti Nazi,'swastika' di ambil dari swastika dalam ajaran Vedic Kuno.Hindu dan Buddha memiliki pengertian masing-masing tentang swastika.Nazisme adalah fahaman ciptaan 'The Hidden Hand' digunakan untuk merangka plan jangka panjang:menubuhkan negara Zionis Israel.Holocaust adalah pembohongan semata,dan jika ada Yahudi yang dibunuh,itu adalah Yahudi Ortodoks yang menentang Zionis.Mereka dibunuh bersama-sama bangsa kulit putih Eropah yang dungu dan menjadi patsies di dalam kerja-kerja kotor mereka untuk menubuhkan Israel pada hari ini.MEREKA MENJADI KORBAN KEPADA BINTANG DAUD 'THE DAVID STAR' PALSU.Iblis Laknatullah hauskan darah manusia untuk merestui negara syaitan bagi mempersiapkan takhta 'anaknya' Dajjal Laknatullah AlMasih AlMuntazhor.


Siapakah Aryan,Hyperborean dan bangsa yang hilang?

Jean-Claude Frere menulis;

"The sons of the Outer Intelligences split into two groups, one following the ’Right Hand Path’ under the ’Wheel of The Golden Sun’, the other the ’Left Hand Path’ under the ’Wheel of the Black Sun’. The first preserved the centre of Agartha, that undefined place of contemplation, of the Good, and of the Vril force. The second supposedly created a new place of initiation at Shambhala, the city of violence in command of the elements and human masses, hastening the arrival of the ’charnel-house of time'."

Menurut pengarang ’Nazisme et Sociétiés Secretès’ ini,bangsa Hyperborea selepas bermigrasi ke padang pasir Gobi lebih 6000 tahun yang lalu, telah mengasaskan sebuah penempatan baru,yang digelar Agartha.Walaubagaimanapun,satu bencana telah terjadi dan permukaan bumi telah musnah,tetapi puing-puing Agartha masih wujud,di bawah bumi.Legenda menyebut,bangsa ini (kemudiannya digelar sebagai Aryan) telah berpecah kepada dua:

-satu kumpulan bergerak ke barat laut,berharap dapat kembali kepada Hyperborea yang hilang.
-kumpulan kedua bergerak ke selatan,di mana mereka telah menubuhkan penempatan rahsia baru,di kaki gunung Himalaya.

Thule,bermaksud ibukota bagi bangsa yang hilang ini.Vril pula bermaksud kuasa sakti atau satu daya misteri yang digunakan oleh bangsa yang hilang bagi memerintah dan mentadbir negara.Semua mitos ini diajar oleh para okultisme Dajjal kepada Hitler sebagai hamba baru mereka ketika itu,menggalas tugas untuk menubuhkan Nazi-Jerman seterusnya mencetuskan Perang Dunia I dan II,menjadi alasan kepada penubuhan United Nation dan akhirnya penubuhan negara haram Israel.

Tetapi ada satu rahsia tersembunyi yang tidak diketahui ramai.Rahsia yang amat terpendam.Misi terahsia Hitler di Tibet.

Ketika Nazi memerintah Jerman,telah pun diketahui bahawa Hitler telah menghantar berpuluh-puluh ekspedisi rahsia ke Tibet.Ramai pengkaji tidak begitu jelas akan tujuan Hitler .Mereka cuma dapat mengagak Hitler mahu mencari bangsa Hyperborea atau bangsa Super-Aryan yang hilang.Ada juga berpendapat Hitler mahu mengkaji dan mempelajari mistik orang-orang Tibet dan mengaplikasikan ke dalam kultus sesatnya 'The Black Sun' bagi menambahkan aura kuasa ghaib mengikut fahamannya supaya pemerintahannya semakin hebat dan bertahan lama.

Tetapi siapa tahu,apa sebab Hitler mahu mencari bangsa Aryan yang hilang?

Sejak para rahib Illuminati mula mencari-cari ke manakah hilangnya ahli bait (keturunan Rasullullah s.a.w) selepas kejayaan meracun Hassan Al-Askari r.a,keturunan Rasullullah s.a.w yang digelar antara Imam 12 oleh Syiah (ini bukan sokongan terhadap Syiah,yang sesat tetap sesat,dan yang sesat dan mengada-adakan akan duduk dalam neraka),ternyata keturunan Rasullullah s.a.w seolah-olah lenyap tanpa berita,padahal Imam Iblis Tertinggi mereka memberitahu AlMahdi adalah dari keturunan Rasullullah s.a.w dan Hasan Al-Askari r.a bukanlah Mahdi yang dicari-cari.Semua ciri-ciri dan perwatakan AlMahdi telah dihafal oleh para rahib dalam 'inner circle' melebihi sesetengah orang Islam sendiri yang mengaku mencintai ahli bait.Begitu takutnya Dajjal akan orang yang akan membunuh dia kelak.AlMahdi perlu dihapuskan!!

Kesemua keturunan Rasullullah yang berketrampilan dan menjadi pemimpin masyarakat telah meninggal dunia akibat DIBUNUH!90% dari mereka telah DIRACUN!Ini bukan kebetulan tetapi satu konspirasi terancang.Ketika mencari-cari kerajaan Kristian yang disebut di dalam mitos berada di Timur,para pengembara Rosicrusian (satu ajaran sesat Dajal) Sepanyol dan Portugis akhirnya menemui lebih dari sebuah kerajaan Kristian Presto John yang digembar-gemburkan,tetapi sebuah kerajaan Islam yang kaya-raya di Timur Jauh.Bukan negara orang-orang Arab,tetapi satu bangsa yang mereka sendiri tidak pernah mengenalinya.Bagaimana terdapat sebuah kerajaan Islam ditengah-tengah pengaruh Hindu-Buddha di Timur Jauh yang jaraknya beribu kilometer dari negara Arab?

Mereka telah dapat mengagak,kemungkinan ahli bait lari ke Timur Jauh!

Dari situ mereka mula ingin belajar mengenali musuh baru mereka!

Lengkapkan puzzle ini:Keturunan Keturah dari Tanah Kanaan, Himalaya dan Tibet, Malai dan budaya Vedic-India dan Melayu di Nusantara.

Apa yang ingin mereka cari di Tibet?

Di sini mereka ingin mengetahui jejak bangsa ini yang setakat ini dapat dijejaki hingga ke kaki gunung Tibet.Tetapi Hitler tidak mengetahui rancangan sebenar bosnya.Mereka mungkin menemui jejak bangsa Mala di puing-puing kaki gunung Himalaya tetapi tidak diketahui ke mana seterusnya.KUNCI RAHSIA TELAH HILANG.Hyperborean telah tiada.Mereka menemui SHAMBHALA tetapi bukan SHANGRI-LA.Bangsa misteri telah membawa 'Shangri-la' mereka pergi bersama-sama.Yang tinggal hanyalah tapak kaki yeti yang bertaburan di permukaan salju putih.Di India mereka menemui Lucifer dalam bentuk yang lain, 'Om' yang disembah oleh para penganut penyembah berhala.Di sinilah bermula ajaran New Age dan Theosofi.Maka Hitler pun menjadi penganut New Age yang pertama.Betapa Iblis yang dipuja di India adalah sama dengan Iblis para Kabbalis dan Kultus The Black Sun.HITLER TIDAK BERJAYA MENCARI BANGSA YANG HILANG.Tidak lama selepas itu empayar Hitler mula hancur dan Hitler dikatakan membunuh diri (atau dibunuh?).

Bangsa yang hilang itu adalah Bangsa Gunung (Malai) yang telah lama meninggalkan Tibet;bergerak ke arah timur ke satu destinasi yang tidak diketahui.Illuminati ingin benar mengenali bangsa ini.Kerana di dalam kitab-kitab Yahudi Kuno dan manuskrip-manuskrip suci ada menceritakan bangsa yang hilang.Juga Bumi Mala...

BANGSA YANG HILANG (The Lost Tribe)

Apakah kepentingan mencari bangsa yang hilang bagi Yahudi?Bagi Yahudi Ortodoks tiada apa kepentingan yang amat perlu pun.Jika ada,hanyalah untuk menjejak sejarah mereka sahaja.Tetapi bagi Yahudi Zionis,teramat perlu.KERANA MEREKA AMAT PERCAYA DENGAN RAMALAN DI DALAM KITAB-KITAB AGAMA LEBIH-LEBIH LAGI DI DALAM ALQURAN.Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno,terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu:

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin


Di dalam 12 puak yang hilang ini,hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi.Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim.Mengikut satu kitab Yahudi, satu 'lost tribe' Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin.Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula,ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur. Antaranya, Afghanistan , Pakistan Utara (Patan/Pashtun), sedikit India, sedikit Myanmar, sedikit China, sedikit Jepun, sedikit Filipina, sedikit Western Samoa, sedikit Tonga, sedikit Ecuador , sedikit Madagascar dan sedikit Hawaii.

Namun begitu kesemua mereka tahu tentang asal-usul mereka (bercanggahan dengan prinsip 'lost tribe'). Termasuk di Afghanistan dan Pakistan Utara juga (namun yang beragama Islam cuma di Afghanistan dan Pakistan Utara - sebab itu mereka diserang oleh Yahudi Amerika dan Russia).Dalam pada itu, seorang professor di Amerika bernama Ralph Olssen telah membuat hipotesis baru. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Kemudian Prof Ralph Olssen mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu. Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka.MALA ADALAH THE LOST TRIBE YANG SEBENAR,LEBIH TERSEMBUNYI DARI THE TRIBE OF DAN.Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi.

Mengikut manuskrip kuno yang diseleweng menjadi Book of Mormon itu lagi,sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel , iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh , iaitu anak kepada Nabi Yusuf a.s. . Nabi Yusuf ada 2 orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim). Mengikut DNA yang dilakukan kepada 86 lelaki Melayu oleh seorang professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Euro-Semitik termasuk dari Bani Israel!

Hipotesis ini terdapat separuh kebenaran di dalam kesamaran.Orang Melayu bukanlah 100% berasal dari keturunan Manasseh (Yahudi Kuno) tetapi teori Ralph Olssen mengenai pengembaraan bangsa yang hilang 'the lost tribe' ke Bumi Mala adalah sesuatu yang menarik dan amat bertepatan dengan apa yang dibincangkan sebelum ini.Kenapa Ralph Olssen menyebut Tanah Melayu ini 'Bumi Mala'?Apakah yang diceritakan di dalam manukrip kuno tentang satu bangsa misteri yang berjalan dan berlayar ke hujung dunia?

Bangsa Melayu Dalam Kesususasteraan Kuno

'Malai' adalah nama yang disebut dalam manuskrip-manuskrip purba India untuk satu bangsa yang tinggal di Kepulauan Melayu.'Malai' bermaksud gunung atau bukit.Ini bermaksud pada masa silam bangsa ini tinggal di dataran-dataran tinggi atau,menunjukkan arah kedatangan mereka,dari sebelah utara India,dari arah perbatasan pergunungan.Bangsa ini disebut-sebut dalam kesusasteraan Avestan-Vedic-Sanskrit,bahawa salah satu suku terhormat bangsa Aryan yang berkasta Ksyatria,kasta pahlawan yang menurunkan kaum Sakya (yang berasal dari perbatasan Himalaya) yang membawa ajaran Veda bersama-sama suku kaum Aryan yang lain menyerang Benua Kecil India dan memaksa etnik asli India bergerak ke tanah lebih selatan.Kulit mereka lebih cerah dan mereka berperawakan tegap dan tampan.

Siapakah mereka?dari mana datangnya mereka?Untuk mengetahui siapakah mereka,mari kita telusuri salah satu suku Aryan yang lain, iaitu Mada.

Ingat!Jika membicarakan tentang Aryan,ia adalah berkaitan dengan budaya Parsi Kuno,lama sebelum Darius II memerintah.

Medes adalah nama Yunani yang merujuk kepada bangsa Iran Kuno,yang tinggal di sebelah barat laut Iran hari ini.Kawasan ini dikenali di Yunani (Greek) sebagai Media atau Medea.Dalam bahasa Iran Purba,ia dipanggil dalam sebutan Mada.Ketika pemerintahan raja-raja Assyria, kaum ini dikenali sebagai Madayu.Mereka telah memasuki kawasan ini bersama-sama gelombang pertama puak-puak Iran Purba,ketika lewat alaf sebelum masehi (ketika keruntuhan Zaman Gangsa).

Media,Midia,Midian dan Mada adalah sukukata yang sama yang menjelaskan tentang Madyan (dalam bahasa Arab) satu bangsa yang maju dan disebut dalam kisah Nabi Shuaib dan Kaum Madyan.Nabi Shuaiblah rasul yang diangkat dari kalangan bangsa Mada,di mana ketika itu kemajuan material telah melekakan bangsa Mada.

Ketika abad ke 6 Sebelum Masehi,selepas bersama-sama bangsa Babilon mengalahkan Empayar Assyria Baru,Bangsa Madayu telah mampu menubuhkan empayar mereka sendiri,yang mana membentang dari Laut Hitam dan daerah Aran (Azerbaijan sekarang) ke utara dan Asia Tengah,Afghanistan dan Pakistan yang mana terdiri dari banyak jajahan termasuk Tanah Parsi,yang mana akhirnya penduduk Parsi meresap masuk ke dalam Empayar Madayu/Media ketika zaman Empayar Achaemenid Parsi.Bangsa Madayu diiktiraf sebagai yang mengasaskan Empayar Iran pertama,yang terbesar sehinggalah Cyrus The Great menyatukan bangsa Madayu dan Parsi menjadi Empayar Achaemenid,dengan mengalahkan datuknya yang juga seorang Emperor,Astyages,Raja Media (Madayu).

Mari kita lihat kembali nama Bangsa 'Mada' (dalam sebutan Iran Kuno) ketika pemerintahan Assyria.Kenapa kita hendak mengkaji bangsa Mada/Media/Madyan ini?

"Now the sons of Keturah, Abraham's wife:she bare Zimran, and Jokshan, and Medan, and Midian, and Ishbak, and Shuah. And the sons of Jokshan; Sheba, and Dedan." (Genesis 1:32)

Bangsa Madayu adalah saudara kepada bangsa-bangsa dalam kelompok keturunan Keturah.Dalam bahasa Avestan (bahasa keagamaan kuno Parsi Purba) kata 'yu' adalah suffix yang merujuk kepada 'mind','brain' atau 'mentaliti'.Ia adalah 'instrumental suffix' (sukukata yang ditambahkan dihujung perkataan) yang jika dilihat secara keseluruhan merujuk kepada 'the mode of thinking' atau identiti sesuatu berdasarkan pemikiran yang boleh juga sebagai menerangkan cara hidup,budaya atau peradaban.Jadi 'yu' dalam slanga bahasa Avestan yang juga adalah ibu kepada sanskrit, adalah merujuk kepada 'bangsa' atau 'budaya'.Jadi perkataan 'Madayu' bermaksud 'Bangsa Mada'.

Ingin pergi lebih jauh?Menjejaki jejak sendiri lebih sukar rupanya dari menjejak bangsa orang lain.

Sekadar renungan,siapa yang berhenti menjejak Melayu hingga ke Vietnam,maka hanya itulah asal keturunannya.Jika ada yang mendakwa Melayunya dari Yunnan,maka Yunnan lah Melayunya itu.Siapa yang berkata Melayu itu pernah tinggal di Tibet,di kaki gunung Himalaya,dia telah sampai ke separuh perjalanan bangsanya.Tidak mengapa.Jika semuanya betul pun masih tidak mengapa.Mengapa?KERANA MELAYU ADALAH BANGSA YANG MENURUNKAN PELBAGAI KETURUNAN ASIA YANG LAIN.

'MALAY IS TRULY ASIA'

Mungkin mereka betul.

Mungkin tiada siapa yang salah dalam hal ini.Mungkin Teori Kapak Tua Dari Asia Tengah betul.

Atau gendang Dongson, juga puak Hoabihn.

Bukan sahaja para sarjana Barat malah kita sebagai pewaris Kemelayuan ini juga hanya mendapat serpihan puzzle yang berbeza-beza.

MARI KITA CANTUMKAN SEMUA JIGSAW PUZZLE KITA!

Kembali Kepada Ibunda Keturah

"Keturah adalah bonda kami,
wajahnya lembut tiada amarah,
berwatak tenang hilang hanahorragha
Budi pekerti pekerma diraja
Jika bersimpuh,bima diwani
Jika berkata,
sukkachitta
melapas dukka
sutramawarni
Keturah adalah bonda kami
seroja dilangit
kemboja berlayupan di darat
airmata hidangkan dengan senyuman
mentari jadi salju dedayu
Keturah adalah bonda kami
pelukan kasih seorang ibu
bagai syurgaloka
seri dharma"

(Tiada bernama)

Jejak telah hilang di sini.Dimana kunci-kunci rahsia?Tiada kunci rahsia lagi.Tiada peti yang perlu dibuka.Kembali.

Kembali kepada bonda.

Keturah,begitulah namanya.Gadis misteri dari Timur.Semisteri namanya.Keturah adalah nama yang ganjil bagi budaya Yahudi Kuno,bagi puak-puak bani Israel malah dalam sejarah Akkadia-Babylon.Dari manakah datangnya gadis misteri ini?Siapakah Keturah?

Mungkin jika bertanya pada gadis aneh yang berpaling tadi,kita mungkin akan tahu siapa moyangnya,Keturah yang misteri ini.

Tapi si dia ada meninggalkan sesuatu.Jejak.

Selendang wangi berwarna merah.

Dan huruf Ibrani Kuno 'mem' juga adalah 'mim' dalam tulisan Arab.Alter terahsia bangsa Melayu.


Tapi...siapakah Keturah??

Menurut satu versi dari sebuah manuskrip kuno,Keturah adalah isteri ketiga Nabi Ibrahim a.s.Setelah kewafatan Sarah, Nabi Ishak a.s. telah merayu Nabi Ibrahim a.s. untuk berkahwin dengan ibu angkat beliau dari kerajaan Champa Kuno (bukan Champa Baru di era Angkor). Akhirnya Nabi Ibrahim a.s. bersetuju dan berkahwin dengan Keturah dan telah dikurniakan ALLAH 6 orang anak. Nama anak-anak Keturah adalah Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak dan Shuah .

Anak-anak mereka inilah menjadi pengasas kepada bangsa Melayu.Melayu diambil dari perkataan 'Mala' (nama bangsa asas Keturah).Lihat, nama ini sama dengan nama yang tertulis dalam manuskrip yang dikaji oleh Ralph Olssen.

Bukan itu sahaja, keturunan Keturah inilah yang ramai tinggal di Tanah Melayu, Sumatera, Jawa, Borneo, Sulawesi dan Mindanao. Kesemua tempat ini merupakan tempat yang mempunyai tulisan purba yang diadaptasi dari tulisan Semitik Purba (termasuk di dalamnya tulisan Aramaik Kuno dan Ibrani). Tulisan Rencong adalah tulisan rasmi Melayu.Jawa dan Bugis juga mempunyai tulisan yang hampir serupa. Agama rasmi Melayu adalah agama Jawi. Agama Jawi adalah agama Nabi Ibrahim a.s.Jawi dikatakan ada perkaitan dengan Levi,iaitu anak kepada Nabi Yaakob a.s.Levi merupakan ketua Ulama dan ketua Rahib bagi agama Nabi Ibrahim a.s. di kalangan Bani Israel.Sejak penggalian di sebuah daerah di Jordan menemukan kota purba yang bernama Jawi/Jawa (Jevi),minat sarjana Barat untuk mengkaji bangsa Mala semakin kuat.INGAT, YAHUDI/BANI ISRAIL BUKANLAH MELAYU TETAPI KEDUA BANGSA PURBA INI ADA INTERAKSI ANTARABANGSA PADA MASA SILAM.

Keturah bukanlah Melayu. Walaupun beliau melahirkan bangsa Melayu, Keturah adalah daripada bangsa Mala. MELAYU ADALAH BANGSA MALA YANG MEMPUNYAI DARAH KETURUNAN NABI IBRAHIM A.S.Sekiranya kita lihat orang-orang asli seperti Mahmeri dan Jakun, bahasa mereka adalah diambil dari bahasa Mala. Semua bangsa seperti Mahmeri, Jakun, Iban, Kadazan, Melanau, Bajau, dan seumpamanya adalah merupakan bangsa asal Mala.DNA bagi bangsa ini adalah 01m-19a.Ini menerangkan Keturah mungkin berasal dari satu kerajaan purba yang sedia ada di Timur ketika zaman Nabi Ibrahim a.s.(ada versi yang mengaitkan 'Mala' dengan 'Mon' tetapi ini bukan kaum Mon pada hari ini kerana pertama kaum Mon pada hari ini bukanlah Melayu pada ertikata sebenarnya dan yang kedua jika terdapat 'benang-benang merah' sekalipun antara Mon dan Melayu ia adalah proses asimilasi Mala/Melayu yang kompleks dengan etnik-etnik Indochina, perlu diingat Melayu juga boleh kehilangan identiti mereka akibat penjajahan, perang atau pemaksaan budaya seperti yang berlaku pada orang Melayu di Cape Town, Filipina, Thailand dan sebagainya jadi orang Mon pada hari ini bukanlah Melayu pada ertikata sebenarnya kerana akibat percampuran etnik yang kompleks walaupun cendekiawan mereka masih mencari-cari kerajaan purba mereka yang dinamakan 'Suvarnabhumi'-menunjukkan mereka mungkin masih mahu menjejak moyang Mala mereka)

Jika kita lihat DNA Melayu Kedah dan Iban, kedua-dua mereka mempunyai persamaan. Tetapi kenapa Melayu Kedah (mewakili kepada semua Melayu di semenanjung dan Indonesia yang pernah mempunyai peradaban dan kerajaan) lebih bijak dan segak,ini adalah kerana mereka daripada keturunan Nabi Ibrahim a.s. dan Keturah. Begitu juga Melayu Selangor,Perak,Johor dll serta Mahmeri. Kedua-dua puak ini mempunyai DNA yang serupa. Namun Melayu Selangor jauh lebih bijak dan segak daripada Mahmeri. Punca perbezaan adalah daripada genetik Nabi Ibrahim a.s.Jadi jika kita menjejak Melayu dari susur galur Mala Kuno (iaitu jurai Keturah dari kerajaan misteri dari Timur Jauh ini), jejak akan menjadi lebih kompleks,merangkumi persoalan Ophir,Tanah Punt (The Land of Gods-nenek moyang Firaun Purba),kerajaan-kerajaan misteri sezaman atau lebih tua dari era Nabi Ibrahim a.s dan Akkadia-Babylon hinggalah era sebelum Banjir Besar,Lemuria dan Atlantis. INI ADALAH KISAH YANG LAIN.MISTERI YANG LAIN.

Jawab soalan ini.Bagaimana Ptolemy boleh mengetahui peta lengkap Semenanjung Tanah Melayu pada abad kedua Sebelum Masehi berserta gelaran Golden Chersonese (Semenanjung Emas) padahal mengikut sejarah moden orang-orang Barat hanya sampai di dunia sebelah sini selepas ekspedisi penjelajah Sepanyol dan Portugis seperti Magelland?Ada misteri di situ.Sama seperti Piri Reis yang membuat peta paling misteri di dunia berdasarkan manuskrip peta-peta kuno,Ptolemy juga mendapat sumber yang sama,dari manuskrip peta-peta kuno lama sebelum era Yunani.Sebahagiannya dari era Firaun kuno (ingat, perpustakaan Iskandariah yang terkenal,yang menyimpan sejumlah besar manuskrip purba)

Namun Mala bukanlah bangsa asal. Mala mempunyai 'benang-benang merah' dengan bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, hingga ke ke kaum Ainu di Jepun dan suku misteri di pulau-pulau Jepun sebelum kedatangan kaum Yamato (kaum dominan Jepun pada hari ini) Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi , Filipina, Pasifik , Madagascar dan Amerika Latin.

Ini bermaksud sebelum sampai ke 'homeland' mereka dari sebelah ibu,perkahwinan campur mungkin sahaja berlaku dengan kaum-kaum di sepanjang perjalanan mereka yang mengambil masa beratus-ratus tahun itu.

Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah (ingat Teori kapak Tua dan bangsa Kambuja?) berhampiran dengan Laut Hitam. Kaitan antara Melayu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang arkaelogis Eropah di sekitar tahun 1830an lagi.Maka ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mempunyai 22 pasang anak,atau bermaksud 22 bangsa asas (kemungkinan dari kajian setakat ini).

Namun kesimpulan yang lebih sederhana dan meyakinkan bahawa salahsatu sukukaum Mala dari keturunan Keturah telah berhubungan dengan Scythia ini melalui perdagangan atau peperangan. BUKAN UNTUK MENGATAKAN MELAYU ADALAH BERASAL DARI SCYTHIA.Bangsa Scythia diketahui umum menjadi askar upahan empayar-empayar di Sumeria dan Parsi.Jadi kebarangkalian untuk bertembung dengan keturunan Keturah dan Ibrahim amat tinggi.

Kambuja,Aryan,Mala,Manessah,suku Sakya dan Buddha

Di mana mahu kita mulakan?Pintu rahsia semakin banyak.Menunggu untuk dibuka.Huruf 'Mim' pada selendang wangi si gadis misteri begitu membantu.

HURUF MIM YANG TERAHSIA

Kita mulakan dengan Kambuja.Seperti yang dijelaskan dalam siri ketiga,sukukaum Aryan ini adalah kaum pahlawan yang memiliki kepakaran dalam kesusasteraan Vedic India/Parsi.Para sarjana geneologi dan antropologi telah mengkaji kaum Aryan ini sejarahnya dapat ditelusuri sehingga kerajaan purba Scythia iaitu satu kawasan yang melewati perbatasan Parsi-India,lebih utara dari Bactria.

Ramai sarjana mempercayai agama purba Zoroester berasal dari timur Iran di mana kaum Kambuja berasal.

Beberapa sarjana telah menjejak misteri kaum Aryan ini sehingga ke inkripsi purba Iran yang ada menyebut nama Kambujiya,satu keturunan diraja.Kambujiya adalah nama dalam Parsi Kuno.Nama Kambujiya di dalam bahasa Yunani ialah CAMBYSES.Kambujiya atau Kambaujiya adalah nama kepada beberapa raja-raja Parsi dalam dinasti Achaemenid.

Emperor Cambyses adalah warisan dari Madayu (Mada,Medes,Madyan,Midian,Medea) telah memerintah lebih lama sebelum Cyrus The Great menaiki takhta.

Lihat puzzle setakat ini:

Keturah,

Nabi Ibrahim,

Jawi,

Cambyses

Kambuja

Scythia

Manessah

Mala

Malai

Mada

Mada-yu

Mala

Mala-yu

Siapakah The Lost Tribe of Mala?Apa kaitan The Lost Tribe of Israel (Manessah dari jurai keturunan Joseph/Nabi Yusof) dengan bangsa Mala?APAKAH YANG BERLAKU ANTARA BANGSA MELAYU DAN YAHUDI 2000 TAHUN SEBELUM MASEHI?Jika Red Indian dan Tanah Amerika (sudah tentu konspirasi Yahudi yang ingin mengatakan bumi Amerika adalah bumi kaum Yahudi bukan gentile-kaum kulit putih) bukan 'The Promised Land' jadi dimanakah 'The Promised Land' sebenar?

Ralph Olssen mungkin tahu jawapannya.

Sesungguhnya Yahudi Zionis banyak bermain dengan 'The Promised Land'.Mengapa?Selain Palestin,nampaknya banyak lagi 'The Promised Land' yang ingin dituntut mereka.SEBENARNYA BUKAN UNTUK DITUNTUT.

TETAPI UNTUK DICARI.

Mengapa?Kerana 'The Lost Tribe' telah bergerak ke 'Promised Land'.Semua puak Yahudi yang 12 (puak Yahudi asli yang pernah mengikut Nabi Musa a.s dan terlibat pada peristiwa di Padang Pasir Sinai) telah dikenalpasti oleh Yahudi Zionis (Yahudi ke-13 iaitu Yahudi campuran dari kaum satanik-The Khazar dan Ashkenazi) namun masih terdapat satu puak Yahudi yang diketahui mereka mengamalkan ajaran Nabi Ibrahim dan Nabi Yusof,ajaran wahyu dari kitab Taurat.Pada istilah hari ini,mereka adalah orang-orang Yahudi Islam yang hilang dari rekod Illuminati dan Zionis.Di mana mereka?Jika semua jigsaw puzzle dicantumkan,maka ia akan jadi begini:

TERDAPAT MELAYU YANG BERASAL DARI HYBRID PUAK MANESSAH DARI KETURUNAN YAAKUB DAN ISHAK DARI SITI SARAH DAN KETURUNAN KETURAH.

Kombinasi hebat dan terbaik.Darah Siti Sarah dan Siti Keturah bertemu di sini.Mungkin bukan kesemuanya tetapi 'The Lost Tribe' telah hilang di Bumi Mala.Perkahwinan?Mungkin.

Jika berpandu pada petunjuk ini,'The Lost Tribe' Manessah berkemungkinan besar telah terserap ke dalam bangsa misteri di Timur Jauh ini.Bersembunyi dan hilang begitu saja.

Ingat,ini bukan hendak mengatakan Melayu adalah Manessah tetapi Bangsa Melayu kemungkinan ada perhubungan dengan Manessah atau 'The Lost Tribe'.

Dua petunjuk kepada dua Kunci Rahsia Imam Iblis Majlis Tertinggi Illuminati telah terbongkar sedikit demi sedikit.Jangan risau.Mereka telah lama tahu.

SEBAB ITU PANGKALAN ISRAEL HANYA SATU SAHAJA.IAITU DI SINGAPURA.Cuma Amerika sahaja yang membina banyak pangkalan di merata dunia.

APA YANG INGIN DIKAWAL MEREKA?MUNGKIN ANDA TAHU JAWAPANNYA.

Kunci rahsia yang retak di Altar Pemujaan Lucifer Illuminati telah dicantumkan.

DENGAR BAIK-BAIK RAHSIA INI.

Salasilah keturunan Imam Mahadi yang diketahui setakat ini adalah gabungan dua garis keturunan.Disebelah ayah adalah dari jurai Rasullullah s.a.w hinggalah ke Nabi Ismail dan Siti Hajar.Di sebelah ibu adalah dari jurai yang sama dengan Nabi Isa a.s,Nabi Sulaiman a.s,Nabi Daud a.s hinggalah bersaudara dengan Nabi Yusof a.s sampai ke Nabi Yaakub a.s,Nabi Ishak dan Siti Sarah.Kombinasi Keturunan yang terbaik.

Retakan bahagian atas pada kunci rahsia:

Jurai Yahudi dari keturunan Yusof a.s-Manessah (kaum yang mengikut ajaran Ibrahim dan Musa),'The Lost Tribe' yang lari (Melayu juga bermaksud lari,pindah,hijrah dalam dialek satu sukukaum di Indonesia) bukan di Amerika seperti penipuan Mormon-Yahudi (menyelindungkan niat sebenar mereka) tetapi di Bumi Mala.INI BUKAN UNTUK MENGATAKAN MELAYU ITU YAHUDI TETAPI MELAYU ADALAH BANGSA BESAR YANG ADA SEJARAH DENGAN BANGSA YAHUDI.

Retakan bahagian bawah,pemegang kunci rahsia:

Ahli Bait yang lari dari pemerintahan kejam Umayyah dan Abbasiah,setelah kematian Hassan Al Askari r.a yang diracun, Ahli Bait keturunan Rasullullah s.a.w telah hilang,atau menyembunyikan identiti,kadang-kadang berselindung pada nama Syed dan Syarifah (namun kini semakin ramai orang Melayu memakai gelaran ini sehingga ia menjadi tidak ekskusif lagi kepada keturunan Rasullullah s.a.w).

TELAH LENGKAP RAMALAN DAN PERKIRAAN.HARI YANG DIJANJIKAN HAMPIR TIBA.

Dimanakah sasaran mereka selepas ini?TIdak perlu bertanya lagi jika semua muncung meriam Zionis di Singapura tepat menghala ke SINI.

Tinggalkan dulu 'pergaduhan adik beradik jauh' antara Yahudi dan Melayu.

Mari kita jejak lagi bangsa yang hilang ini.Ke mana ayunan langkah mereka selepas ini.

Sungguh kuat mereka mengembara.Mahu saja dibedung semua kaki mereka agar duduk diam sehingga diri ini tidak lagi tercari-cari makna Melayu.Supaya diri ini tidak lagi ditipu Barat juga diprovok oleh pendatang keparat yang mahukan Bumi Mala ini.

Ketika di perbatasan Himalaya,bangsa ini telah menurunkan kaum Kambuja yang tinggal di kaki gunung Himalaya.Mungkin terdapat puak Mala yang lain tetapi catatan sejarah hanya dapat mengesan suku kaum Kambuja sahaja.Kaum ini yang menguasai semua kesusasteraan Vedic mempunyai hubungan dengan kaum Sakya di utara India.Kaum Sakya juga diketahui umum sebagai berkasta Ksyatria-kasta yang sama dengan Kambuja.Kaum Sakya juga sebelum menetap di beberapa jajahan India Purba seperti di Benares adalah dikatakan berasal dari kaki gunung Himalaya.Apakah petunjuk rahsia yang menggabungkan antara Kambuja dan Sakya.

Di Perpustakaan Tun Sri Lanang, Universiti Kebangsaan Malaysia terdapat 2 naskhah agama Buddha yang berjudul Nan-Hai-Ji-Gui-Nei-Fa-Zhuan yang telah diterjemahkan ke bahasa Inggeris oleh Takakushu. Buku ini adalah berkenaan hal-hal peribadatan penganut Buddha.Satu maklumat penting dalam buku berkenaan adalah berkenaan guru I-Tsing di Sriwijaya yang bernama Sakyakirti. Tiga orang guru beliau yang lain adalah dari India.Sakyakirti,seorang pendeta Melayu beragama Buddha telah menjadi guru kepada I-Tsing selama pengajiannya di sebuah universiti Buddha di Sriwijaya.Seorang pendeta dan cendekiawan Cina belajar agama Buddha dari seorang pendeta Melayu.Mengapa?Lihat pangkal huruf namanya.Sakya-kirti.Nama Sakya menunjukkan keturunannya atau taraf kastanya yang tinggi.Begitu juga dengan penggunaan Dharma.

Sebuah manuskrip bertarikh kurun ke-11M di Tibet bertajuk Abhisamayalamkara-nama-prajnaparamitopadesasastravrrtti-durbodhaloka-nama-tika, yang merupakan ulasan oleh Dharmakirti Suvarnabhumi pada tahun 1005M. Beliau adalah seorang pendeta Melayu beragama Buddha di Suvarnabhumi/Sriwijaya. Ulasan ini diterjemahkan ke bahasa Tibet sebelum tahun 1069M oleh muridnya Atisa berjudul Shes rsb kyi phs rol tu phyin pa’i man ngag gi bstan bcos mngon par rtogs pa’i rgyan ces bya ba’i ‘grel pa stogs par dka’ ba’i snag ba zhes bya ba’i grel bshad. Buku ini diedit oleh Cordier pada 1915 di Paris, terbitan Imprimerie Nationale, dan juga diedit oleh Suzuki pada 1957 di Tokyo-Kyoto, terbitan Tibetan Tripitaka Research Institute.Perhatikan darjat 'Dharma' dipangkal namanya.Bayangkan jika ketika itu Atisa, seorang sami Buddha dari Tibet sedang tekun belajar di hadapan seorang pendeta Melayu!Karya pendeta Melayu telah pun sampai ke Tibet.Selama beratus tahun para pelatih sami Buddha di Istana Potala membaca dan mengkaji karya Melayu di Istana Potala.Kita tidak tahu.Kerana karya itu dalam bahasa Pali-Tibet yang diterjemahkan dari bahasa Melayu-Jawa Purba.

Sakya adalah keturunan yang menurunkan Siddharta Gautama Buddha.Kebetulan?Tidak sepenuhnya.Ia adalah geneologi dan sejarah.Kadangkala Buddha digelar Sakyamuni (bermaksud 'orang bijaksana dari suku kaum Sakya').Sebab itu pendeta Melayu berani memakai nama Sakya dipangkal namanya.Sebab itu I-Ching sanggup ke Sriwijaya bukannya ke India untuk mencari keturunan Sakya di Nusantara.

Hal ini sesuai dengan berita I-Tshing pada abad ke 8 bahwa di Sriwijaya terdapat 1000 orang pendeta yang belajar agama Budha di bawah bimbingan pendeta Budha terkenal yang bergelar Sakyakirti itu.

Begitu juga misteri yang menyelubungi Budidharma,pendeta misteri yang dikatakan sampai ke Shaolin Temple adalah seorang Melayu beragama Buddha.

Rekod tua dari Biara Buddha di Luoyang telah dikompilasi pada tahun 541 Masehi oleh Yáng Xuànzhī seorang penulis dan penterjemah Mahayana Buddha kepada bahasa Cina mencatatkan:

"At that time there was a monk of the Western Region named Bodhidharma, a Persian Central Asian..."

Rekod ini menyebut tentang sifat terpenting bangsa Melayu,sejak diketahui hubungan Melayu dengan bangsa Aryan."A Persian Central Asian" adalah kata-kata yang tepat-seorang Parsi dari Asia Tengah (ingat Teori Kapak Tua dari Asia Tengah?) menunjukkan bukan pendeta India berkulit gelap tetapi pendeta Melayu berkulit cerah berkasta tinggi.

Kaum Ksyatria dari Kambuja-Sakya telah bergerak jauh hingga ke Sri Lanka,melalui jalan laut menuju ke Nusantara,lalu dikatakan mengasaskan Gangga Negara,kerajaan purba di negeri Perak yang terkenal itu.Kumpulan yang lain pula bergerak menyelusuri Sungai Mekong dan ada yang berjalan kaki sampai ke daerah Yunnan.Ingat!mereka bukanlah mengembara secara terus menerus tetapi berhenti dan membuat penempatan di satu-satu tempat,bercampur dengan etnik tempatan sehingga menurunkan hibrid bangsa-bangsa Asia.Yunnan,ya sebab itu kesan bangsa misteri ini masih ada di sana.Dari Yunnan mereka turun ke perbatasan Indochina dan mula mengasaskan empayar-empayar seperti Funan,Khmer dan Champa.Sebab itu raja-raja Khmer yang memerintah Kemboja dan yang membina Angkor wat mendakwa mereka adalah keturunan kaum pahlawan Kambuja.

Ahli-ahli sejarah di Malaysia pernah mendakwa bahawa Tamadun Funan yang diasaskan sekitar 190M ini adalah Tamadun Melayu Terawal, malah direkodkan dalam buku sejarah sekolah.Ketika kekalahan Funan di tangan Chenla sekitar 550M, rajanya dikala itu lari ke Jawa dan membuka Sailendra. Perkataan “Funan/Bnam/Phnom” mempunyai maksud yang sama dengan perkataan “Sailendra”, iaitu “gunung/tanah tinggi”. Negara Vietnam masih menggunakan perkataan “bnam” dihujung perkataannya. Mungkinkah bangsa Funan ini merupakan orang laut, seperti Bajau dan Sulu, sehinggakan menggelarkan negara sebagai tanah tinggi atau gunung. Tapi, mungkin juga bersebabkan konsep kosmologi Hindu-Buddha yang berpaksikan Gunung Meru yang dikelilingi oleh 4 dvipa, seluruhnya digelar Jambhudvipa, geometrinya seperti buah jambu air. Yang pastinya, bangsa Vietnam terpengaruh menamakan negara mereka sebagai “Vietnam” yang bermaksud “Gunung+Viet”, sedangkan mereka bukanlah orang laut. Seluruh kefahaman mereka berkenaan laut datang daripada bangsa yang mereka jajah hingga kini, Campa.Seorang profesor Melayu, Prof. Dr. Shaharir telah mengumpulkan sejumlah 600 perkataan Khmer Kuno yang dikatakannya adalah juga merupakan perkataan-perkataan Melayu Kuno.

SEMUANYA MENUNJUKKAN WARISAN DARI BANGSA GUNUNG YANG GAGAH."THE DESCENDANT OF MOUNTAIN TRIBE"

Bangsa inilah yang membina Angkor Wat.Ketika ini bangsa yang berada di Jawa adalah sama dengan bangsa yang berada di Kambuja-Vietnam.Jayavarman II-pengasas kerajaan Angkor-Khmer mempunyai hubungan dengan kerajaan Sailendra Jawa malah pernah tinggal di sana beberapa lama.

SAILENDRA-GUNUNG
FUNAN-GUNUNG
NAM-GUNUNG
MALAI-GUNUNG

Bangsa ini juga yang membina Borobudur.Malah bangsa ini juga mampu membina kapal-kapal laut yang amat hebat.Para pengembara dan penulis Eropah terutama dari Sepanyol dan Portugis (Kedua-dua negara ini menerajui bidang pelayaran di Eropah ketika itu) seperti Tome Pires,Godinho De'Eredia dan Duarte Barbosa mencatatkan kapal-kapal Melayu yang amat besar dan saiz pelabuhan Melaka yang amat sibuk dengan kapal-kapal.Dicatatkan dalam Sulalatut al-Salatin itu tentang bahtera Sultan Mahmud Shah belayar ke Majapahit, berlaku dalam abad ke-15 M, adalah kapal yang cukup besar bernama Mendam Berahi yang lebih hebat dari Flor de la Mar,kapal Alfonso de Albuqarque.


Atau lihat sahaja kapal besar yang diukir di dinding candi Borobudur yang dibina pada abad ke-8 M itu.Bayangkan pada abad ke 8 (ini usia candi Borobudur) telah ada kapal sebesar itu yang seakan sama dengan rekabentuk kapal moden di era Caribbean Pirates.Malah mungkin teknologi kapal telah ada lama dari itu kerana Borobudur dibina bertahun-tahun dan apa yang diukir di dinding-dindingnya adalah penceritaan kepada kisah-kisah dalam agama Buddha juga keadaan semasa bangsa Melayu ketika itu.

*Lihat betapa hebatnya kapal bangsa Melayu pada zaman dahulu.Adakah Melayu ketika itu masih tinggal di ceruk-ceruk kampung beratap nipah?


Catatan Yunani, Portugis, Belanda, Sepanyol, Jepun dan China menunjukkan tamadun Melayu hebat dengan teknologi perkapalan dan persenjataan mengatasi bangsa-bangsa lain pada zaman abad ke-2 M hingga abad ke-16 M.

Sebenarnya dalam zaman Portugis itu memang tercatat dalam tulisan Portugis yang menyatakan tukang-tukang Melayu dalam membuat kapal yang dibawa ke negaranya untuk dipelajari teknologi perkapalan itu.

Cerita kehebatan Melayu dalam pelayaran terbukti dengan kisah rakaman Sepanyol terhadap seorang ahli pelayaran Melayu yang digelarnya ‘Si Henry Hitam’ (Henry The Black/Enrique) yang dijadikan pembantu penting Magellan mengelilingi dunia.

Catatan Belanda menyebut teknologi meriam Melayu Petani, iaitu Patani sekarang, warisan kerajaan Melayu Langkasuka pada abad ke-17, adalah lebih hebat daripada meriam Belanda apatah lagi Siam, iaitu Thailand sekarang yang pernah berpakat menyerang Petani beberapa kali tetapi gagal.

Catatan Portugis menyatakan kapal perang dan meriam tentera Melaka lebih canggih daripada ciptaan mereka dan bangsa Eropah lain tetapi kerana Melaka tetap dapat dikalahkan menerusi strategi perang,konspirasi kotor dan rasuah, maka jiwa-jiwa Melayu hingga sekarang pun merasakan bangsanya memang inferior dalam teknologi ini (ketika itu armada laut Melaka tidak menyertai peperangan akibat konflik Laksamana dengan Sultan,jadi peperangan di Melaka ketika itu hanya disertai oleh askar-askar darat.Ini menerangkan kenapa Sultan ketika itu terpaksa mengupah ramai askar upahan Jawa apabila semua armada laut Melaka tergesa-gesa meninggalkan pelabuhan Melaka menjelang kedatangan Portugis-mungkin dirasuah adalah salah satu faktor).Melaka adalah kerajaan Maritim bukan Agraria atau darat.Jadi tanpa angkatan lautnya,sudah tentu 60% kekuatannya telah hilang.

Bangsa ini terus mengembara hingga ke Segenting Kra.Sementara yang lain datang dari arah laut mengikut seorang raja bernama Mus,telah mendarat di Sungai Musi,Palembang."Musi" bermaksud 'Sungai Kepunyaan Mus'.Kumpulan darat menyusuri tanah sempit Segenting Kra,menepati ramalan-ramalan dan petunjuk tentang 'The Promised Land'.

"akan melalui lorong sempit,hingga sampai ke hujung dunia"

Sampai di Semenanjung Emas,saki-baki dari bangsa yang meneruskan perjalanan ke hujung dunia "The Land of The East" berhenti dan mula menetap serta memulakan kehidupan baru di sini.Kisah pengembaraan yang memenatkan selama beribu tahun semakin lama semakin hilang di dunia yang aman damai di hujung dunia.Peperangan-peperangan di negarakota Babilon dan Ur serta serangan ke atas etnik India,masih terselit dicelah-celah mimpi bangsa misteri.Kehangatan padang pasir dan kesejukan ribut salji makin tidak dikenali di hutan hujan Khatulistiwa yang tenteram dan damai.Kicau burung,nyanyian mergastua kadangkala ngauman harimau adalah rentak hidup baru bagi bangsa hebat ini.

MEREKA TELAH BERJAYA SAMPAI KE 'PROMISED LAND'

Di selat Melaka,kedua-dua kumpulan ini bertemu.Kumpulan yang tiba melalui jalan laut (yang banyak menetap di Kepulauan Indonesia) bertemu saudara mereka (kumpulan yang tiba melalui jalan darat-majoriti menetap di Semenanjung 'Emas' Tanah Melayu).Mereka adalah serumpun dan bersaudara.Sudah lama mereka terpisah. Mereka berpelukan dan menangis.Ramai yang hadir melihat peristiwa paling bersejarah ini.Mungkin cucu-cicit gadis misteri yang meninggalkan selendang merah tadi ada di situ.Bangsa Keturah telah bersatu di Selat Melaka di 'Tanah Yang Dijanjikan' The Land of The East'

Amanat Nabi Ibrahim a.s telah tertunai.Bangsa Jawi mula berehat dengan amannya di sini.Apa perlu berperang dan membina negarakota?Kata sesetengah dari mereka.Mereka pun kerap bermimpi dan tidur di Bumi Mala.Setengahnya membina peradaban dan kota.

Tiada siapa mengganggu.Bangsa yang hilang tetap bersembunyi di Bumi Mala.

Ajaran Ibrahim semakin dilupakan.Tiada siapa lagi yang mengetahui tentang Tuhan Yang Esa.

Tetapi bangsa ini tetap mahu mencari Tuhan di Bumi Mala.

Hindu

Buddha

Islam

Sampai di sini bangsa misteri telah menemui permata yang hilang sejak ribuan tahun.Agama Wahyu warisan daripada Ayahanda Ibrahim a.s.Kemudian datang ujian.

Portugis

Belanda

Inggeris

Falsafah 'cukup makan' semakin popular apatah lagi setelah dijajah oleh Imperialis.Melayu menjadi inferior dengan bangsa sendiri.Tidak bersemangat.Layu.

Bunga kemboja Mala-yu telah layu di tasik sendiri.

Sampai bila bangsa ini lupa jejak sendiri.

Sampai Israel mengarahkan meriamnya di Singapura ke atas bangsa yang hilang ini.

KAMI SUDAH JUMPA ANDA!YOU ARE ON TARGET.

Di manakah alter terahsia Melayu?Dimana?

Pada huruf 'mim'

Bangsa Terbaik,Agama Terbaik

Mim itu Muhammad,Mim itu Mala

Apabila bangsa ini menghayati agamanya sendiri,maka akan terangkatlah ALTER TERAHSIA BANGSA MELAYU